Sommel

Har alltid lurt på hva procrastination er på norsk men har aldri sjekket det. Sommel forteller google translate meg at er det riktige norske ordet å bruke. Det er nemlig det jeg har gjort i hele dag, selvom jeg trodde jeg skulle overvinne den forerdelig upraktiske følelsen. Jeg har matte prøve og som vanlig dagen før når jeg sitter og skal øve finner jeg ut at jeg "kan" det. Det er bare tull, men i dag jeg orker ikke å kjempe mot "Sommelen".


Jeg har bestemt meg for å lese en klassiker i steden for alle de nye bøkene jeg leser. Bestemte meg for denne som ser utrolig teit ut men er så spennende og skummel!

2 comments:

  1. Den riktige oversetjinga blir vel eigentleg prokrastinering, men sommel er eit mykje betre "kvardagsleg" ord. Eg er ein supersomlar.

    ReplyDelete
  2. Jeg somler hele tiden, det er noe jeg gjør store deler av dagen.

    ReplyDelete